torsdag 24 juli 2008

First Ladies

Jag har haft ett halleluja moment ikväll. För en kvart så åt musiken upp all dåligt inifrån och fyllde mig med total lycka. glädje ruset fyllde min kropp och det fanns ingen annanstans jag ville vara just då. Jag ville vara just där, just då. Allt var så underbart så att till och med ett vår
skrik släpptes lös från mig alá Ronja rövardotter stile.

Tror man att man äger stan, dansgolvet, världen. Då gör man det!

Det finns ett tusental anledningar till varför jag älskar mina vänner men här kommer det en drös väl utvalda.

1. Hittar mig i skogen fyra mil från civilisationen när jag varken har mottagning eller batterier.

2. Ringer och bokar om kunder åt mig ifall jag får andningsnöd i personal rummet.

3. hjälper mig tålmodigt att bära alla mina flytt kartonger för sjuttielfte gången jag väljer att byta adress.

4. Är på mina galna ideér.

5. Säger stopp när jag får alldelens FÖR galna ideer.

6. Inte höjer på ögonbrynen när jag trycker glass tills jag kräks.

7. Låter mig lyssna på mina tillfälliga favorit låtar på repeat tills dom kan texten utantill ofrivilligt.

8. Stryker mig över ryggen och säger att allt kommer bli bra när jag tvivlar på det som mest.

9. knuffar undan läskiga killar på dans golvet när bara tanken på att nudda dem ger mig bacill skräck.

10. För att ifall jag ber dem skicka ett sms att de har kommit hem säkert efter en blöt utekväll plingar det alltid i telefonen mitt i natten.

11. Inte sprider mina innersta hemligheter.

12. Även fast dom blir less låter mig hållas vid mitt puzzel en liten stund extra för att dom vet att jag är helt lyrisk.

13. Förstår mina kassa skämt.

14. Drar upp mig på min lediga dag så jag inte missar solens strålar.

15. För att dom tar mina humör svängningar med en nypa salt och MASSOR av förståelse.

16. För att jag får läsa deras roliga "privata" sms.

17. För att jag för uppfriskande mms lite titt som tätt.

18. För att dom tar ett nej som ett kanske

19. När jag tar fram ving katalogen tittar många nyfikna små ögon upp över bordskanten.

20. För att dom dansar med mig tills solen går upp.

21. För att ni på bred norrländska beställer två kokt me brö. Så att jag också kan få en.

22. Sist och inte minst för att jag bara får vara jag och att ni tillåter mig att älska mig så mycket som jag gör.


En av de största anledningarna att jag älskar min karl som jag gör är för att han finns där och rycker tillbaka mig till verkligheten när jag drömmer mardrömmar.

Inga kommentarer: