måndag 15 september 2008

Stupid is what stupid does

En ny klubb har formats fram i helgen. Budskapet är enkelt. Förvirrad, bitter och jävligt less. Jag hoppas vid min själ att det bara är en "övergångs" Klubb. Än så länge finns det tre medlemmar. Men jag tror att ifall vi skulle gå ut med intagsprov skulle många haka på.


Lycka? Finns det något mer svår definierat ord? Under en promenad igår framkom det att den lyckligaste människan är den enkla människan som uppskattar allting som det är, inte strävar så hetsigt hela tiden mot nya mål inom karriär, bostad, kärlek osv.

Skulle den här generationen få välja så skulle det väl bli att man träffades i ca två veckor, flyttade ihop i två veckor, gifte sig , var på smekmånad i två veckor, slogs i två veckor och gick igenom skilsmässan på två dagar.
Sju månader senare kommer barnet man har planerat ihop att vara ett separations barn.
Dessutom tar en skilsmässa mycket längre tid än två dagar.

Jag måste lugna mig och se mina begränsningar, sakta men säkert utvecklas som människa och se vad som händer längs vägen.

Peace!

Inga kommentarer: