onsdag 21 maj 2008

Tripp bakåt

Ähh som att jag bryr mig, jag är is kvinnan. Eller det är jag inte alls. Jag är drama queen her self. Men jag är snar lik drottningen i Narnia i fall det räknas.

Jag, jag, jag...Kul att man har nån annan hobby än sig själv. Tänk va hemskt ifall man hade skaffat barn. Tvångsstannat varenda jävel på stan för att diskutera hur ofta "junior" gör ditt och datt. Usch gillar inte barn alls. Varför ska alla mammor envist fortsätta tro att alla vill lyssna?

Gårdags kvällen till ära ägde jag i poker.(jag, jag,jag) Jag som trode jag sög på poker. Men det var väl beginners luck.

Idag slogs jag av en känsla av dajevu när jag var och träna. Det var om cyklonen i burma på ena tv-skärmen. Och life of....på mtv. (Man kunde se hur mycket pengar bland annat puff pappa spenderade på juveler) På den andra skärmen. Jag kom på att jag skrivit ett inlägg på ett annat ställe för några år sen. Så jag bläddra lite i dagboken och hittade det här.....

(TISDAG 15 april 2003
Var och tränade igår på inpuls när en lustig sak slår mig.
På de tre tv apparaterna som sitter uppe i taket visar en av dem bilder från irak med sönderskjutna människor barn som skriker och snuttar av en upprörd man med maskingevär som för ett tal om hämnd och att de måste få ett slut snart på människans lidande. Ovanför bilden står det noterat KRIGET I IRAK DAG 26....

På det andra två tv apparaterna visar det dagens avsnitt av BigBrother det är inget ljud på så man kan bara gissa sig till vilka världsliga diskutioner om slängda löskukar det gör.
En blondbrud sitter och butar med läpparna och en skådespelare som spelar kristen sitter och läser bibeln. Ovanför skärmen står det dag 79.....

Jag är inte allt för förvånad när jag upptäcker att den samtliga uppmärksamheten från alla cyklandes och trampandes individer är riktade mot Bigbrother skärmarna?!?!
Har samhällets det för lätt då?
Är vi inte alls angagerade?
Helt obrydda?
Ser man kriget i Irak mer som en dålig dokusåpa än som nånting som verkligen händer?
Kan man bara solla bort det så där?
Eller är det bara annabolan som gör att man riktar uppmärksamheten mot det som kräver minst energi?
Vem vet?

Man kanske ska gå och se lite BigBrother nu eller?!)



Tragiskt att världen inte har blivit en bättre plats sen 2003. Jag kom bara att tänka på det. Men vad har jag gjort för världen idag? Absolut ingenting.

Inga kommentarer: