tisdag 19 augusti 2008

Guds gay ironi

Ödmjukhet är en personlig egenskap. En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.

Idag har ödmjukhet varit riktlinjen för hur jag inte har varit, varenda diskution har jag lett in på hur bra jag tycker att jag är.


Jag har haft för mycket tid för mig själv på sista tiden. Inte bara det att alla mina vänner i princip har packat ihop sin lilla kappsäck och flytt staden som om det brann i röven på dem. så blev jag gräsänka på köpet. Detta har jag firat genom att på tre dagar knåpa ihop ett 1500 bitars puzzel och på lördagen gick jag så långt i mitt firande så att jag crasha en fest och sen gick till färjan själv. Lördagen innefattade sjukt många oväntade händelser och överraskande möten. Sånt som bara händer ifall man börjar navigera ute bland folk en lördagsnatt helt alena.

Men det jag försökte komma fram till tidigare var att jag har haft massor av tid att formulera skumma tankar....

En utav dem är att jag har tvistat lite på den kristna kyrkans syn på homosexualitet. Kyrkan har varit emot homoäktenskap för att gud har skapat mannen och kvinnan som hetro-par och att vi ska leva tillsammans och föra vårat släkte vidare. Men då undrar jag i min tur varför gud har skapat en g-punkt i mannens anus och att kvinnan oftast lättast får klimax vid beröring vid klitoris.(enligt rykten hittar inte alla män denna "hemlighet") Är detta guds ironi eller är det den heligas lösning på jordens överbefolkning.

Jag kanske inte borde vara själv.

Inga kommentarer: