onsdag 13 augusti 2008

Oh boy jag är mörkrädd

Oh boy!
Vilket vackert väder, solen skiner inte idag.
Oh boy!
Inga tunna kläder, och det gillar jag.
Så upp och hoppa, det är regn idag,
och en så'n dag kan man inte ligga och dra.
Nej, lämna idet och häng med mig ut
då hösten kommer, nu e sommaren slut.
Oh boy!
Hör på trafikens rus, de ljuder så man blir yr.

Oh boy!
Här på storgatan, går vägen till ett äventyr.
Ja, tänk ändå att man kan bli så glad
av markens blaskande och av bruna blad.
Och barnet i en kommer hem igen
till glömda drömmar och till skolan sen.
Oh Boy!

Man måste se det ljusa i allt.
Även en höst kan ha bra saker att komma med. Även fast jag än en gång mest verkar vilja se det mörka i tillvaron. Nä kom igen mina vänner och se det fina med förändring.

jag ska iallafall försöka, fast jag är mörkrädd.

Inga kommentarer: