måndag 25 augusti 2008

Syndens näste

Det som jag mig mest för tillfället är min sju dödssynder. Hur ska man tackla det?
Folk har försökt fly undan detta i ett ex antal århundraden. Varför skulle just jag kunna ducka kulan? Det viner om öronen och hur jag än vrider och väder på det så verkar det inte bli till min fördel. Jag kanske bara helt enkelt inte är en bra människa... och det hade varit jobbigt.



* Högmod = superbia...Vad kan jag säga? Det finns helt enkelt för många dagar när jag suttit framför spegeln inte kunnat förstå hur folk kan tycka att någon annan på denna jord är snyggare än mig. Det går helt enkelt inte in.


* Girighet = avaritia även fast jag har mina dagar där jag försöker leka robin hood så går helt enkelt habegäret överstyr..det finns lägen då mycket vill ha mer..och jag skämms


* Vällust = luxuria Oh boy ska vi ens ta upp det här? Hur kan folk gå i genomlivet utan?


* Avund = invidia Det är sälland som livet är rättvist. Men ibland förtjänar folk inte saker..och jag är inte sen med att utvekla onda okristna tankar i mitt huvud.


* Frosseri = gula Jag vet helt ärligt inte något annat sätt att få i sig föda...än att kasta sig över den som om att den försökte fly. Jag måste kanske börja inse att jag lever inte på stenåldern och inte i nått Uland heller...så vill jag ha mat så äter jag mat...Jag behöver inte lagra fett för en hård vinter...Jag får helt enkelt köpa en varm jacka



* Vrede = ira När man får små utbrott lite här och var..springer omkring och kastar mobiler i backen eller hotar en stackars karl i bankomat kön ifall han inte raskar på sig ordentligt. eller armbågar tjejen på dansgolvet bara för att hon höll på att dansa över din fot då är det dags att ta kurs a´la sandler stile.



* Lättja = acedia Så finns det alldelens för många gånger när allting helt enkelt blir förmycket så att man skiter i allt och sitter och ser tila teuqila åtta avsnitt på raken.


Det var en vuxen karl idag på P3 som önskade att få höra botten Anna eller vad den nu heter....och då kände jag fruktansvärt mycket ira...för att jag var tvungen att lyssna på den skiten till frukost.. Inte sjysst

Inga kommentarer: