onsdag 20 augusti 2008

Protest

Överallt är det. Kina Kina Kina Kina Kina, os ,os, os, os Jag vill aldrig mera slå på tv:en eller radion och framförallt aldrig mera öppna en tidning. Svenskarna har då som jag förstått det inte gjort några stordåd än. Sen råkade jag bläddra förbi något debatt program där de kritiserade länder för att drilla deras barn alldelens för hårt, bara för att de skulle vinna medaljer inom event som os och liknande. Varför inte göra det när man kan? Vad då att barnen stannar i växten och förlorar sin barndom, det har hänt värre saker.

Jag är dessutom rädd för Kina. Om vi tycker att USA är osympatiska som stor makt vad tror ni inte då de relativt lätt styrda små robotarna kommer att ställa till med. Det var några för ett par år sen som försökte ha en egen vilja och demonstrera på ett torg utanför förbjudna staden och dem körde dom över med strids vagn....Vad säger inte det?
Jag röstar nej till Kina som stormakt( de är på väg uppåt) och nej till os i allmänhet.

Inga kommentarer: