söndag 1 juni 2008

Be kind rewind

Jag tror jag har haft den bästa helgen i mitt liv.
Sammanfattning och tankar runt denna underbara weekend.
Fredag-The B-day
På fredagen var det my B-day. Eftersom att jag vägrar inse att varje ny dag kan innebära en till rynka, förnekar att ännu ett år har gått. Så jag var inte riktigt förberedd. Det var inte min sambo heller. Han försov sig. så det blev inte mycket till födelsedags frukost. Men jag överlever. Jag tog det rätt hårt först. men eftersom att jag i princip blev överfallen på jobbet med massor av kunder hann jag inte ens reagera. Det är det som är farligt med att ha eget företag, man kan aldrig tacka nej till kunder. Det kan hända att jag är arbets narkoman.
På efter kvällskvisten var det middag som gälde, mormor hade dukat upp med släkt middag. Jag tackar gud och hans kompanjoner för min fina familj. En samling med kvinnor i tre generationer med kass humor och varma hjärtan.
Icket att förglömma så fick jag en cykel från andra världs kriget. Jag vet inte vad jag ska skriva för att förmedla min lycka.
Lördag-The big day
Det var på löradagen startskottet gick. Det var party som skulle styras upp. Med ca 20 gästar och många aktiviteter. Det delades upp i fyra lag. Piraterna, djungel folket, cowboysen och Indianerna. Jag har nog aldrig haft så kul i hela mitt liv. Nästan alla mina vänner var närvarande...Iallafall i början av kvällen. I slutet var alla kvar. Kroppsligt.... resten kan diskuteras. Läger eld, lekar och bål. Det kunde inte bli bättre.
Söndag-cozy day
Idag är det strålande sol och vänner har kommit hem från fjärran städer och länder. Fotbolls match på tv. Jag kan inte önska mig nånting mer.
Jag vet att detta inlägg blev som något tragiskt dagboks dänga från lunarstorm. Men det är nog bara för att jag är lycklig. jag är mycket bättre på att skriva när ja bitter och synisk.
Peace

Inga kommentarer: