tisdag 10 juni 2008

Läggdags för damen ( Hon yrar)

Sitter och nynnar med till Lisa Ekdahl. Varför är inte jag som hon? Jag hade passat jätte bra med en späd liten kropp som fick sitta och sjunga mysig vispop hela dagarna. Jag hade varit en suvären Lisa Ekdahl. ( Nu har hon feber yra också)

Jag vill inte förklara mig vill inte stå upp för mina ideal inte heller försvara mig vill varken vara svår eller hal så vad vill jag då? det är enkelt att förstå jag vill bara sitta här med benen i kors och varför vill jag det?det är inte svårt att se för att du sitter bredvid förstås.
Jag vill inte beveka dig att göra någonting du inte vill men inte heller förneka mig och påstå att jag inte duger till så vad vill jag då?det är enkelt att förstå jag vill bara sitta här med benen i kors och varför vill jag det?det är inte svårt att se för att du sitter bredvid förstås
Jag kan verkligen se det framför mig, Hur jag sitter och sjunger med benen i kors över kaj kanten....självklart i en solnedgång. Kanske lite mysiga bohem kläder. Möjligtvis i gosigt sällskap av en karl. En lugn, ståtlig karl i sånnafall. Ja, jag hade blivit en bra Ekdahl.

Inga kommentarer: