onsdag 11 juni 2008

För att komma igång med min lite mer hälsosamma livsstil, snörde jag på mig promenad pjuckorna och gled ut på ett strövar tåg vid gûltsa. Det var motit och kändes inte alls rätt men det var behövligt. Dagens accesoarer var snorpapper och ipren, riktiga killers i motions modet. jag kommer aldrig bli frisk. Inte sund heller för den delen.

Idag fick jag ett skrämmande besked. Jag måste i sammråd med min kollega ta ett sinnessjukt stort beslut. Livet är ironisk.

När man är liten kan man inte i sin vildaste värld förställa sig att vuxna har fel. Det bara är så enkelt. Allt vuxna säger och gör är i grunden rätt. Hur mycket dom än skriker KAN SJÄLV. Så har det blivit inpränat att vuxna alltid har rätt. Det är lite obehagligt om man tänker efter. Jag måste börja bli lite mer pedagogisk. Fast mina möten med det "mindre individerna" är få och oftast ofrivilliga så måste jag lära mig hur jag ska tala till dem. T.ex är sarkasm inte att rekomendera.

Inga kommentarer: