fredag 27 juni 2008

Rockdöden

Jag tror jag håller på att jobba ihjäl mig. Vid yngre ålder planerade jag att jag skulle bli rockstjärna och priset man fick betala för det var möjligtvis att dö rockdöden, strax innan man fyllt den ynka åldern 28. Men dom planerna som inte smides i mitt flickrum på björkskatan var att jag skulle kolappsa över en medelålders dam när jag plockade hennes ögonbryn. Detta har så klart inte inträffat än, men jag kan lova att det är inte långt bort.

Kurt cobain blev bara 27 år. Han dog rock döden. Det tråkiga i hans fall är att han hittades skjuten i huvudet med ett avskeds brev. Men inga fingeravtryck på geväret, varken hans eller någon annans. Spooky. Tog Kurt sitt liv eller hjälpte hans fagra sönder knarkade dam honom?

Kanske dags att gå och göra nånting viktigt......Kanske

Inga kommentarer: