söndag 1 juni 2008

Natt svammel

Jag tror att jag är metalt ostimulerad. Som att det finns så himla mycket mer att förstå. Ibland försöker jag sätta tummen på vad det är som jag inte alls förstår mig på. Som en sista pusselbit till en total världs bild. Men på senare dar ( ja jag är gammal) har jag börja ge upp letandet. Letande efter en total balans och en glasklar sikt.

Jag tror att iallafall jag sökte mer tidigare efter en förklaring till varför saker var som dom var, varför våran värld styrdes på olika sätt, varför olika religioner kunde få folk så övertygade att tro på just sitt "kall". Varför människor kunde vara så varma mot sina egna och sen råare än nyflådd fisk mot andra människor.
Men det värsta var folk som förådde flocken och stack dolken i ryggen på sin egen stamm.

Ja man kan fundera hur mycket som hellst. Men vem är jag att göra det? Nä jag ska nog fortsätta mitt på jobbet och le mot alla sökande människor som inte ens har kommit till insik att dom letar. Eller så är det bara jag som ödslar massor av tid till nånting som aldrig kommer leda någon vart. jag lovar att 50% av alla som började läsa inlägget lessnade efter halva för vem orkar bry sig om att bry sig? Inte jag.....tydligen....längre.

Inga kommentarer: